fredag, oktober 02, 2009

Jørgen B,. fra Skive mener...

Amatørkusken Jørgen B. Pedersen, der er medlem af Skive Travs bestyrelse, har sendt mig følgende mail.

Hej Karsten
Vi er ikke uenige om at det vil være godt med V65 osv.

Det vi ikke er enige om er, hvor disse løb skal køres.

Hvorfor ikke køre dem, hvor hestene er. Og hvad vil det ikke koste, for at lave Fyn og Århus om til baner hvor hesten kan holde til at løbe på?(hestene er i forvejen ved at have for få starter om året i gennemsnit).

Det kræver doserede sving og et underlag som er brugbart i alt slags vejr.

Og hvad med højrevejen?

Der er mangel på heste i næsten alle løb i Århus, mon ikke at højrevejen er en af årsagerne til dette.

Hvis vi skal have et landsspil med succes, kræver det at der er optimale forhold for spillebrikkerne(hestene)

Du nævner, at det ikke er døden for dem der bliver B baner.

Det tror jeg at det er.

Vi er ved at være så langt nede i løbsdage (med de 27 om året vi har nu), at kan gå hen og blive et problem med restauratør bl.a., hvis vi skal længere ned.

En af grundene til at vi har så mange tilskuere hver gang i Skive, er hygge, god mad, fast løbsdage mm. Trav er en del af kulturen i Skive og så har vi ikke konkurrence fra Superliga fodbold mm.

Du kan tro ,at det ikke kun er Skive Trav´s fremtid vi frygter.

Det er er hele bredden i travet som smuldre, hvis der lukkes flere baner.

Og uden bredde ingen elite.

Det var så nogle af mine synspunkter.

Venlig Hilsen
Jørgen B



Mit svar:

Hej Jørgen

Jeg har ikke taget stilling til hvorvidt Fyn skal være en A-bane på bekostning af Skive eller om der fortsat skal være noiget, der hedder Jydsk Væddeløbsbane med højrekørsel.

Men jeg har påpeget, at den opståede situation udelukkende er sportens egen skyld.

Man har i årevis forsømt at bringe orden i eget hus - og med det mener jeg HELE organisationen i dansk trav og Galopsport.

I kører det rigtigt flot i Skive - I har en stor baneomsætning, mange tilskuere, dygrtige trænere og investeringsvillige hesteejere.

Men I er en del af dansk travsport - for nogle er det så tilsyneladende en fordel - for andre en ulempe.

Ingen kommentarer: