torsdag, december 31, 2009

Kenn Erik Bech mindes Walther

Kenn Erik Bech, Bornholm har sendt nedenstående (klokken 0.21 i nat) til såvel Henrik Berg på Travservice.dk som til undertegnede i anledning af Walther Kaiser-hansens død:

Hej med jer

Først tak, og fint at I skriver så meget om Kaiseren, det fortjener han, dejligt at genoplive din artikel Henrik.

Walther solgte rigtig mange heste til Bornholm, især forud for premieren i 1960, de kom vel nærmest i bunker, en blandet bunke af lidt udrangerede travere og goldhopper etc.

Walther selv blev den allerførste der præsenterede foran "dommertårnet" på den nye bornholmske travbane den 19. juni 1960. Med den eneste bornholmskejede hest i Åbningsløbet, C E Mogensens Astoria, der havde nr. 1.

Succesen som kusk var begrænset denne dag, Astoria var i galop på første omgang, og blev disket, og det samme skete med parret, da de startede i 2. afdeling af "Åbningsløbet" samme dag.

Men mon ikke det var glemt når natmaden med diverse blev indtaget på natfærgen om aftenen på vej hjem til staden sammen med de andre lunden-trænere, bror Jørgen Kaiser H, Leif Ingdam, Leif Løfgren, Jens Ipsen og Eivind Schnell! ( jeg mener Walther kun startede een gang til på den bornholmske travbane, som amatørkusk mange år senere.)

hilsen kenn erik og godnat

PS Forøvrigt tager I begge fejl, når I skriver, at Emigrant var den eneste hest, der i DK vandt alle tre klassiske løb, det gjorde også Harriet A i 1898,99 og 1900, ikke sandt.



Jeg modtager også gerne dine minder om Walther Kaiser-Hansen på mail.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Kenn Erik!
Jeg tror du lige skal læse min artikel én gang til. Jeg skriver således bl.a.:

"Som den hidtil SIDSTE hest i dansk travsports historie, vandt Emigrant både Dansk Opdrætningsløb, Dansk Trav Kriterium og Dansk Trav Kriterium ..."

Jeg ved godt at både Harriet A og Aerolit har præsteret samme kunststykke som Emigrant.

De bedste hilsner
Henrik