fredag, juni 04, 2010

Så er jeg tilbage

Arbejdet med Fyens Væddeløbsbanes Jubilæumsbog er for længst overstået - i onsdags udkom bogen i forbindelse med banens 75 års Jubilæumsdag..

Et flot arrangement, der også blev bakket op af en fin omsætning i de ti løb på næsten 600.000 kroner.

Jeg har stor tiltro til, at Fyens Væddeløbsbane - eller Royal Canin Arena - vil komme til at præge dansk travsport - især -i fremtiden,  for galopsporten har man jo mere eller mindre valgt at sende til Århus.

Det store ønske for den fynske bane må være en total baneomlægning.

I princippet er den nuværende bane opbygget til højre kørsel.

Med et moderne banelegeme kan den fynske hestesport gå en ny gylden æra i møde.

På jubilæumsdagen var det hyggeligt at møde gamle sportskammerater - f.eks. banens tidligere formand, den 84-årige Kaj Hansen, som faktisk lignede sig selv - som for 25 år siden!

En ting kan jeg dog ikke lade være med at undre mig over, og det var den manglende tilstedeværelse af repræsentanter for dansk travsports officielle organ, Væddeløbladet.

Vel var fotograf Kjeld Mikkelsen der, men ingen skrivende  - og det er for dårligt.

Det kan man simpelthen ikke være bekendt.

At det fynske 75 års Jubilæum også er totalt forbigået i Væddeløbsbladets maj nummer ligesom det næppe - ifølge den oversigt der er på trav og galop - omtales i bladets juni nummer - kan kun undre.

2 kommentarer:

visti knudsen sagde ...

hej Karsten
har læst din udmærkede bog om fyens
væddeløbsbane.Jeg har siddet og kigget og undrer mig over at en træner der var på banen ikke er nævnt.Han vandt hvis jeg husker ret mesterskab for fyn ,mener hesten hed SYMFONI navnet på træneren var OLUF WAGER,har jeg ret i det mvh Visti Knudsen

Karsten Bønsdorf sagde ...

Hej Visti

Tak for dit indlæg.
Der har nu været flere trænere tilknyttet Fyens Væddeløbsbane gennem årene, som ikke nævnt i jubilæumsbogen. Jeg har søgt at koncentrere mig om de mest markante - m h t Oluf Wager så var han træner på banen en kort periode i 1950-erne - og jeg tror, at det løb du mener at han vandt var med Overland, der senere blev avlshingst hos Viggo Larsen på Ll. Korsebjerg og bl.a. fader til herlige Frits.

Oluf Wager bkev siden træner på Mallorca i en årrække.

m v h

Karsten Bønsdorf