mandag, marts 15, 2010

En anbefaling!

Danske Klaus Koch - international løbspromotor og udstyret med en fantastisk hukommelse - vil fra i morgen - tirsdag den 16. marts - begynde at skrive historier fra dansk travsport på sin hjemmeside.

Således præsenterer Klaus Koch ideen bag det nye tiltag

Ny artikelserie: Denne dag i Dansk Travsports Historie

På tirsdag, den 16. Marts påbegynder jeg en ny artikelserie på denne plads. Rubrikken bliver "Denne Dag i Dansk Travsports Historie", og idéen er at skrive om personer og hændelser, som knytter sig til den aktuelle dato.
Årsagen til at jeg starter artikel-serien er at jeg og en hel del andre med mig er chockerede over den historieløshed som præger den moderne danske travsport. Det er ikke ment som en serie "gammelmandssnak" om at alt var bedre før, det er snarere ment som et tilbud til yngre generationer om at få tage del i alt det som skabte vor danske travsport og gjorde den til Europas førende i begyndelsen af forrige århundrede. Helt op i 80'erne udvilklede dansk travsport sig med en stadighed, som desværre blev vendt i forkert retning i begyndelsen af 1990'erne, og vi er endnu ikke kommet tilbage på ret spor.
Min intetion er at gøre artikelserien let fordøjelig. Der er nemlig en nøsten uudtømmelig mængde af interessante og morsomme historier de første 100 år af dansk travsports eksistens.
Jeg kommer ikke at skrive dagligt, men måske 1-2 gange i ugen. Ældre travfolk kan måske gætte sig til, hvem (for det drejer sig om en person), som lægger navn til den første artikel på tirsdag, den 16. Marts.


Du finder Klaus Kochs hjemmeside på denne adressen. www.klauskoch.se 

Galopinteresserede har i mere end et år kunne finde "dagens historie" på www.bongoracing.dk

Ingen kommentarer: