Var det et forsøg på at vælte den siddende bestyrelse i DTC?
Eller var det et ønske om at få en seriøs debat omkring sportens problemer og den aktuelle handlingsplan?
Det var nok begge dele.
Men intet lykkedes - så vidt jeg kan vurdere.
Forslagsstillerne med de fire baner, Bornholm, Skive, Billund og Nykøbing F i spidsen valgte - på opfordring af DTCs formand, Knud Erik Ravn - at trække deres forslag til vedtagelse, der lød:
"HFF’s Handlingsplan for 2010 samt budget 2010 kan ikke accepteres af travsporten og skal genforhandles. Nyt forslag med ændret fordeling af midlerne, 2 % mindre i drifts- og præmietilskud til alle baner og forbund sammenlignet med budget 2009."
At mødet ikke varede mere end et par timer er desværre symptomatisk for generalforsamlinger i sportens hovedorganisation.
Og det er dybest set årsagen til, at man aldrig selv har formået at få stukket retningslinjer ud for sporten, så man fortsat kunne have været herre i eget hus.
Nogle vil nok hævde, at der er arbejdet seriøst med sportens problemer på bl.a. dagslange Formandsmøder.
Den situation sporten i dag står i, hvor HFF har overtaget styringen viser vel, at arbejdet i hvert fald ikke har været udført godt nok.
Travsportens generalforsamlinger burde efter min opfattelse afvikles over en weekend, hvor der arbejdes i grupper med specifikke områder, og hvor resultaterne fremlægges til afstemning søndag.
PÅ den måde kunne vi selv have skabt rammerne for sportens fremtid.
Nu har HFF gjort det.
Og uden den store indflydelse fra sportens side.
Lad os nu håbe, at den nye handlingsplan kan skabe frenmgang for dansk travsport - og at vi får gang i en ugentlig landsdækkende V6-spil med divisioner.
Så bliver det rigtig sjovt at være med - også for dem på Bornholm, Skive, Billund og Nykøbing!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar