fredag, oktober 09, 2009

Nyt om Sportssystemet!!

Hvorfor skriver du aldrig noget mere om Sportssystemet?

Det er der efterhånden ret mange, der har spurgt mig.

Men der er ikke jo noget nyt - det er jo stadig ikke tilgængeligt for danske trav og galopinteresserede via internettet.

For et par måneder siden var Danmarksmesteren i "Det er ikke mig, det er de andres skyld" DTCs direktør, Klaus Storm ude med, at det aldrig havde været meningen af Sportssystemet skulle være offentligt, men det var en slags bonus, at det kunne blive det.

OK - hvis det nu virkelig var tilfældet, hvorfor har man så ikke for længst udgivet en meget påkrævet stambog.

Og hvad med diverse statistikker fra i fjor - og et ordentligt fødselsregister.

Selvfølgelig har det da hele tiden været meningen at Sportssystemet skulle blive tilgængeligt.

På samme måde som man har det på Mallorca, på Malta, i Slovien osv.

- Nå, det var godt nok nogle små travsportsnationer jeg fik hevet frem der.

Men så lissom i Sverige - www.travsport.se, i Norge - www.travsport.no og i Finland - www.hippos.fi


Det er simpelthen for dårligt, at det i oktober måned 2009 ikke er muligt at tjekke oplysninger om danske trav- og galopheste på internettet.

Man må tro, at det har været nødvendigt at opfinde den dybe tallerken endnu engang, for at få gjort Sportssystemet tilgængeligt.

Jeg tror dog, at vi er tæt på at Sportssystemet bliver tilgængeligt.

Igennem nogle uger har jeg konstateret, at intetnetadressen www.trav.dk nu bliver hosted hos et firma i Kolding, så¨det tyder på, at man kører nogle tests for øjeblikket.

Og lad os så håbe, at når den længe ventede internetadgang til Sportssystemet så kommer, at det er en DANSK version - og ikke som i resultatlisterne/propositioner/program fra løbene, der er fulde af svenske ord og vendinger.

Det lyder måske banalt, men på nogle områder skal vi altså værne om det danske sprog, og derfor finder jeg det utilstedelig, hvis man ikke får det svenske system oversat 100 % til dansk.

Til slut - den 14. november 2008 - altså for snart 11 måneder siden skrev jeg følgende Blog omkring Sportssystemet - den kan du læse her - hvis du ikke allerede har gjort det.

Ingen kommentarer: