søndag, december 21, 2008

Kom så Svend!

Måske er det slet ikke så dårligt, at Qato Quatro med Svend Dyhrberg i eftermidagens Criterium ContinentalVincennes-banen i Paris trak spor 10 - altså indvendigt i anden række.

Jeg tror nemlig, at der vil blive kørt til fra start, og at Svend hurtigt vil få muligheden for at lægge sig ud i andet spor.

Qato Quatro er en stærk hest, og han får næppe problemer med at hænge på i tempoet, der helt sikkert vil blive højt undervejs.

Og en vindertid på omkring 1.11.5a/2100 m er absolut realistisk at vente sig.

Også selv vejrudsigten for Paris siger overskyet med småregn, men trods alt 10 grader.

Jeg tror, at de to Dubois-heste, Infinitif med Jean Pierre selv og Qualita Bourbon med Jos. Verbeeck vil være dominerende fra start, men selv om Qualita Bourbon for nylig vandt Europa-derbyet, så tror jeg ikke, at hun går til tops i eftermiddag.

Jeg hælder mere til Duvaldestins Qualmio de Vandel samt Quel Amour Dudel med Tony le Beller, ligesom den italienske, men fransktrænede Island Effe med Jean Michel Bazire også er en mulighed.

Og Qato Quatros chancer?

Jeg synes - måske lidt patriotisk - at en tredje- fjerdepræmie godt kan være inden rækkevidde.

Kom så Svend!

Ingen kommentarer: