onsdag, januar 06, 2010

Kommentar

Fra Jens Kurt Sørensen har jeg modtaget følgende kommentar til min Blog omkring Unghestesatsningen og startprocenten af 2-årige heste.


Hej Karsten


Jeg tror at jeg forstår dit budskab Karsten, men hvad er alternativet...?

Hvad gør de opdrættere, som ikke får solgt deres etårige plage?

Unghestesatsningen er vel også for de opdrættere?

De sikres, via unghestesatsningen mulighed for at bevise, at det afkom de har opdrættet - dur!

Jeg kan læse af statistikken, at de "dyre" hingste generelt har flest "godkendte" afkom, var det også sådan i 2008?

Det ville også være interessant/gavnligt at vide, hvor mange af de 2 åringerne der var i præmieløb i 2008 der kom til start - og hvornår i sæsonen 2009.

På den måde ville man finde ud af om ”satsningen” giver tidligere startheste, eller om hesteejerne alligevel ”gemmer” deres 3 åringer til højsæsonen.

Jens-Kurt

Ingen kommentarer: