søndag, december 13, 2009

Turbo er startet igen

Jeppe Juel flytter til Norge - Anders Pedersen opretter filial i Norge - Bo Westergaard er flyttet til Norge.

Ikke just opmuntrende læsning for danske travsportsentusiaster.

Men her er så noget positivt.

Lunden har fået en ny træner.

36-årige Dennis" Turbo" Olsen har fået licens på banen, og har foreløbig en god halv snes heste i sin varetægt.

Søndag den 13. december havde han sin første starthest, Orion K, men den galoperede uheldigvis og sluttede uplaceret.

- Jeg er sikker på, at var Orion K gået fejlfrit, så havde den vundet, siger Dennis Olsen.

Så husk den til næste gang!

Dennis Olsen har fået staldplads på Stutteri Focus ved Birkerød - her råder han over en stald med 18 bokse.

- Tidligere har store trænere som Steen Juul, Axel Jacobsen og Preben Kjærsgaard stået her på stedet, og har opnået fine resultater, så det håber jeg også jeg kan gøre på et tidspunkt, siger Dennis Olsen.

Dennis Olsen har tidligere været privattræner for Vang Hovedgård i nogle år, men sluttede for tre et halvt år siden.

- Derefter tog jeg til USA, hvor jeg har arbejdet som hjælpetræner på Dover Downs banen. Desuden har jeg senest arbejdet som beslagsmed i Sverige - bl.a. ved træner Thomas Malmquist, fortæller Dennis Olsen.

- Det er ikke mindst min gamle kammerat, Peter Wilhelmsen, der er årsag til, at jeg nu har besluttet mig til at blive travtræner på Lunden.

- Peter har en del heste, som jeg nu har fået ansvaret for - vi har i øvrigt også to heste sammen - begge amerikanske 2-åringer - den ene er fortsat i træning hos Jonas Czernyson i USA, mens den anden er herhjemme. den hedder Look Again (Tom Ridge) og da den er ret stor af sig, så forventer jeg først, at den kommer til start til efteråret.

Men lad os se på, hvilke andre heste, der pt er i Dennis Olsens varetægt:

Orlando (King Conch) - et meget stort talent. Debuterede med sejr i maj måned, men har haft brækket et hovben. Er nu under genoptræning - bliver svømmetrænet på Barthahus, men går i egentlig træning den 1. januar.

Fire Your Gun - en tysker, der er en god sprinter, men som har været lidt op og ned i sine præstationer.

Power Winner (Superphoto Kosmos) - kommer til start næste år - tiltalende hest.

Parma Dilli (Royal Prestige) - lillesøster til bl.a. Manchester. Træner 1.30.

Rival Lund (Ens Snapshot) - træner pænt

Mr Heisman (Tagliabue) - ustartet 4-årig amerikaner, der har været i Norge. Den laver vi en anpartshest ud af - er klar til start til foråret.

Helix Vang og Lion Hill - to fine slidere - Helix Vang har vel set sin bedste tid, mens Lion Hill, som min broder kører i løbene, gør det rigtig godt.

Vi skal ikke vente at se Dennis Olsen i sulkyen i løb - det job overlader han gerne til topkuskene, der har den store erfaring.

- Jeg er glad for at være i gang igen som travtræner og håber på, at jeg kan lave nogle fine resultater i den kommende sæson, slutter Dennis Olsen, der kan træffes spå på 24 79 11 19

Ingen kommentarer: