søndag, august 23, 2009

Der er en verden udenfor Bornholm!

Flot løbsdag på Bornholms Travbane!

Masser af mennesker - fin sport og stort TILLYKKE til Stefan Lind Holm, der atter dominerede en løbsdag.

Samtidig med løbene på Bornholm afvikledes, der løb på Øvrevoll Galopbane i Norge.

Og ikke en hvilken som helst løbsdag.

Det var norsk Derby-dag med mange danske heste til start.

Men det var tilsyneladende ikke gået op for Racing Live-værten på Bornholm.

F.eks. da der skulle stilles om til Øvrevoll, hvor det var derbyet, der skulle vises - endda forskudt.

Så lød det lakonisk: Og så skal vi se et forskudt løb fra Norge!

Det var altså Norsk Derby, vi skulle se.

Og at den vindende jockey var dansk og at der i øvrigt løbsdagen igennem var andre danske jockeysejre, opdrætter, ejer- samt træner-sejre blev forbigået totalt.

Det er en ignorance af en del af dansk hestesport, der ikke klæder Racing Live.

Programsiderne var ved hånden og selv om man ikke kender en klap til galopsporten, så er det at arbejde journalistisk at opsøge informationer og videregive disse.

2 kommentarer:

Michael Stounberg sagde ...

Racing Live har ved denne lejlighed - som ved talrige øvrige - demonstreret sin komplette mangel på overblik og dømmekraft. Det er reglen, at vi bliver belemret med alenlange komplet ligegyldige interview med vindere i inferiøre løb på inferiøre baner, på bekostning af live transmissioner fra løb på de skandinaviske galopbaner. Racing Live´s prioriteringer er på alle måder en skændsel, og lugter mere af chikane end af uduelighed. Det burde ikke kræve en studenterhue at forstå Racing Live´s rolle: De skal så vidt muligt formidle live billeder til seerne af de løb monopolet udbyder som spilobjekter. Når man kontinuerligt forsømmer det, og – til eksempel - for ca. 14 dage siden erstatter det med et komplet indholdsløst interview med en mavesur og lidet meddelsom Steen Juul, skaber man en en front mellem trav og galop som er helt malplaceret i en tid hvor vi bør stå skulder ved skulder. Jeg er klar over at intet hjælper, ej heller dette indlæg, men intet skal være uforsøgt, mit håb er at denne uduelighed på et tidspunkt bliver afhjulpet med nye ansigter.

Med venlig hilsen
Michael Stounberg

Unknown sagde ...

Medens vi nu har hatten af med hensyn til de totalt maltrakteret udsendelser fra "Rasing live"
vil jeg nu også blande mig
Da jeg sad ved vesterhavet da der var "Scandinavien Åben" så jeg i avisen der kom en udsendelse derfra kl. ca 18 - 18 30 på TV2-Sport, satte jeg mig mig for at se det men aldrig i mit liv har jeg set så DÅRLIG en udsendelse før (jeg er lige ved at tro min datter på 10 år ku lave den bedre )
man får et intervui med Tom.Christensen Ham der vist nok skulle være dir. derefter blev vist et løb men du måtte selv gætte hvad det var for et derefter et nyt intv. og så igen et løb du igen måtte gætte dig til igen et intv. så igen et løb men det viste sig så at det var det samme som vi lige havde set (amatørløbet) så det så vi 2X derefter et nyt intv. der handlede om Skandinavien åben løb hvor de sidste sætninger bliv kottet af og så gik løbet - man troede nu det var det store løb for igen måtte du gætte dig frem, men nej, det var et helt andet løb så var der igen intv. og så kom det store løb
men alt i alt en meget rodet udsendelse in information om noget som helst kun hestens Nr.samt navn blev nævnt ikke noget med rytter - træner eller ejer
TV-2 SPORT skulle skamme sig og vise sådan noget lo...
ib hagemann også kendet som lilleib :-)