torsdag, juni 22, 2006

Man er chokeret!

Nummer et og to i Elitloppet diskvalificeret for doping!

Man tror næsten det er del af et dårlig film manusskrift.

Jag de Bellouet dopet for anden gang i år efter et storløb! - Jamen kan det virkelig passe?

Helt ærligt - jeg har svært ved at forestille mig at unge Gallier efter al den virak der var efter dopingsagen omkring Prix d'Amerique bevidst skulle have gjort noget forkert.

Enhver ved jo også, at i Elitloppet bliver der taget dopingrpøver på de tre første heste - og ydermere turde det vel også være almindeligt kendt over hele Europa - i hvert fald - at dopingbestemmelserne på vore breddegrader er ret strenge.

Jeg har læst at STCs veterinære konsulent Peter Forsberg har udtalt, at det middel, der er fundet i Jag de Bellouet, kan findes op til 14 dage efter behandling med det.

Nu skal det ikke undre mig, at vi igen har fået en dopingsag, hvor der er 10-12 nanogram af det ikke-tilladte middel. - Altså en værdi, der for et år siden ikke kunne måles.

Jeg har tidligere plæderet for, at der burde indføres nogle grænseværdier i forbindelse med dopingprøver.

Det gør jeg stadig!


Karsten Bønsdorf

Ingen kommentarer: