lørdag, april 10, 2010

Grand National Steeplechase

I eftermiddag rides et af verdens bedst kendte hestevæddeløb, The Grand National Steeplechase på Aintree-banen ved Liverpool.

I gamle dage - dengang der kun var en TV-station - blev løbet transmitteret hvert eneste år, og jeg tror, at vi er mange, der fortsat husker at have set dette løb.

Selv har jeg kommenteret løbet flere gange - første gang i 1989 på TV2, hvor jeg var på Aintree-banen i Liverpool - en stor oplevelse.

Siden blev det blot til en plads i en kommentatorboks - enten i Odense eller København.

BBC transmitterer løbet, der rides kl. 17.15 dansk tid.

I fjor havde jeg fundet vinderen Mo Mome til det glade odds af 100-1.

I år tror jeg det bliver mere favoritpræget, og mit tips er at vinderen findes mellem Big Fella Thanks med Ruby Walsh til 8-1, den tidligere vinder Comply or Die med Timmy Murphy til 20-1 eller Don't Rush med AP McCoy til 25-1.

Ingen kommentarer: