mandag, juli 10, 2006

I'm back!

Beklager - det er noget tid siden, at jeg har været aktiv her på siden, men nu er tingene ved at være "normaliseret" igen for mit vedkommende, og jeg lover fremover oftere at komme med mine kommentarer til dette og hint inden for væddeløbssporten.

Jeg har fået så mange tilkendegivelser om, at man læser min side. Det er jeg meget glad og taknemmelig for.

Jeg har frem til Grand Prix-auktionen den 1. juli i Århus haft ret travlt med først og fremmest at lave kataloget, men også at sørge for at alle anmeldere nu også havde alt papirarbejdet klar til dagen.

Det har været en stor og lærerig oplevelse at have været involveret i arbejdet med Grand Prix-auktionen.

Jeg blev overrasket over at lære, hvor mange detaljer, der skal være på plads, for at et sådan arrangement kan gennemføres.

Og så var det hele næsten ved at ryge på gulvet på selve dagen, da JVBs interview mikrofon, som vi brugte på auktionen, pludselig nægtede at samarbejde. Der var tilsyneladende en løs forbindelse i selve mikrofonen, men heldigvis fik vi ordnet problemet.

Resultatet af auktionen blev blandet. Det er altid ærgerligt, når en opdrætter ikke får solgt sin plag. Der er store omkostninger for den enkelte med at fremstille en plag på auktion.

Jeg tror, at GP-auktionen viste, at plagge, der var gjort auktionsklare - dvs at de fremtrådte som færdige individer - også var dem, der var størst efterspørgsel efter.

Og så over til noget helt andet.

Har netop set at DTC har lagt referatet af "den hemmelige generalforsamling", der blev afholdt den 10. juni - ud på nettet.

Interessant læsning - både referatet og Bestyrelsens beretning.

Referatet fra generalforsamlingen er på to sider og nogle linjer. Mest fylder kommentarerne til bestyrelsens beretning, hvor Lundens Ole Tram og Aalborgs Peter Sørensen ønskede at DTC skulle nedsætte udvalg, der skulle kulegrave sagerne omkring Legendary Lover K (doping) samt Kenneth Nielsens civilretslige sag om de forfalskede dyrlægeattester.

Fra bestyrelsens beretning vil jeg fremhæve følgende:

307 L-heste har klaret præmieløbskravet
Det er da vist et utroligt stort og positivt antal.

Nyt data-system baseret på det svenske bliver nu tidligst taget i brug i 2008.

Alle baner har nu fået nyt og moderne målfoto udstyr..

Frem til oktober foretages der installation af nye dommerkamera-systemer på banerne.

På Lunden var der faktisk premiere allerede i forbindelse med Copenhagen Cup - her er der dog problemer med placeringen af det kamera, der skal vise opløbet forfra.


Store forventninger til Greyhoundsporten
.

Nu afvikles Greyhoundløbene som eftermiddagsløb, og man håber på omsætningsfremgang. Tja, - niveauet kan vel dårligt blive lavere.

- Selv om jeg er gammel Greyhound-mand helt tilbage fra slutningen af 60-erne, hvor jeg havde min første hund og var med til at stifte Dansk Greyhound Forbund - så må jeg sige, at med det set-up man har i dag i Billund og Odense - så glem det.

Hvis Greyhoundsporten skal komme i gang (igen) - så skal der en rundbane til.

Var der ikke noget om, at man i Skive engang havde et fuldt færdigt projekt?

Læs selv hele referatet samt Bestyrelsens beretning på dette link


Og jeg modtager gerne dine kommentarer på min mail kabo@casa35.com

Karsten Bønsdorf

Ingen kommentarer: