søndag, december 17, 2006

Der er lang vej til Paris

Jeg har netop nu haft mulighed for at se Conny Nobell's løb i Gulddivisionen på Åby lørdag eftermiddag.

Efter at have læst beskrivelsen af løbet flere steder er det altid interessant at se løbet selv, og ofte får man en helt anden opfattelse end den man har læst eller fået fortalt.

Jeg synes nu ikke at Åke Svanstedt var så specielt aggresiv, at man kan skylde på ham, at Conny Nobell blev slået.

Svanstedt bliver sat af i tredje spor i første sving, og vælger at køre fremad på langsiden. Unge Goop går selvfølgelig med - får spidsen - og får lov til at dæmpe tempoet væsentligt.

De første 500 meter går efter 1.09 - kilometeren efter 1.13.

Dvs. at Conny Nobell og Björn Goop fik lov til at dæmpe til 1.17 de næste 500 meter.

Efter min mening betyder det også, at Svanstedt ikke her presser Conny Nobell.

Og Björn Goop får helt lov til at bestemme tempoet ud på sidste omgang.

Læg mærke til hvordan Björn Goop sidder rundt sidste sving.

Conny Nobell er på strikkerne - den vipper med ørene - det er en hest i kontrol - en hest, der ligner en stjernevinder.

Men den kan bare ikke løbe hurtigt nok til at forsvare sig ned gennem opløbet.

Måske skulle Björn Goop have kørt noget tidligere - så var han næppe blevet overspeedet af rygkørte Prime.

Med to starter på bagen, hvor den på intet tidspunkt har imponeret mig, så skal Conny Nobell forbedre sig ganske alvorligt, hvis den skal have noget at søge i Paris.

I dag ligger Paris meget langt væk for Conny Nobell. - Efter min mening.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Karsten.

Nu har jeg læst det du skriver om Conny. Jeg er ikke enig med dig...
Bjørn kører en hest som går fra alle positioner, han er altså ikke tvungen at kørter i spids. Åke kører en slidt nægter som ikke går noget specielt fra spids og ikke et hammerslag fra dødens. At kører 13 første kilometer 16/12 tror jeg ikke er noget Bjørn syntes er sjovt. Banen var ikke super hurtig heller. Sidst kan man jo bare kigge på hvordan hestene kom i mål, Tag The Devil var 40 meter efter i mål, uden at få en krone med hjem, havde Åke sat sig i en "blød" dødens havde han måske blevet 3-4...

Karsten Bønsdorf sagde ...

Hej Paw

Jeg tror du glemmer det faktum, at Bjørn får lov til at drosle tempoet helt ned til 1.17 de sidste 500 meter af den første kilometer - og jo siden får lov til at bestemme tempoet selv.

Nu viser det sig så efterfølgende at Conny Nobell havde problemer med sine muskler.

Jeg synes fortsat ikke, at Åke Svanstedt kører forkert - tag et kig på videoen af løbet igen.