søndag, januar 09, 2011

Nu skal det jo ikke handle om Frankrig det hele

Mine skriverier i år har stort set handlet om, hvad der sker eller vil ske i Frankrig.

For selv om det er her det sker for øjeblikket, så er der jo en verden uden for Vincennes.

Herhjemme blev Hestesportens Galla flot gennemført med næsten 450 deltagere og igen havde Lone Kristensen fra Århus gjort et fantastisk stykke arbejde for at sammenstykke et show.

Og igen blev hendes arbejdet fortjent modtaget med stående ovationer.

Har jeg hørt - for jeg var ikke med.

Vi har en efterhåndenen  lang tradition med at fejre Nytår i Spanien sammen med nogle gode venner - således også ved dette årsskiftet . og nej, det hele går ikke op i golf.

Faktisk har vi kun spillet en enkelt gang - på trods af at vejrer har været fantastisk med op til 30 grader i solen!!

Men tilbage til gallaen og vinderne i de enkelte kategorier.

Ikke uventet blev Flemming Jensen manden i fokus og andet ville vel også have været helt forkert.

Flemming Jensen har haft en sæson som ingen dansk travtræner nogensinde har haft!!

Og på opdrættersiden blev Peter Simoni's Stutteri Simoni kåret  - Peter har ligget til et par gange og med en klassisk sejr i Dansk Trav Kriterium med Partout Simoni kom titlen, Årets Opdrætter sikkert i hus, ligesom Partout Simoni, der også vandt Jydsk 3-årings Grand Prix blev kåret som Årets 3-åring.

I modsætning til i fjor, hvor jeg ikke var enig om kåringen af Nobodybeatsthebest  som Årets Traver - på bekostning af Neo Holmsminde - så er jeg i år helt på linjen med den komite, der har forestået kåringerne.

Mathilde Trøjborg har været helt fantastisk.

Ingen kommentarer: