søndag, november 28, 2010

Med Birger til VM

Siden jeg får over en måned siden kastede ideen med en fællesrejse til USA i forbindelse med Birger Jørgensens deltagelse i VM for travkuske næste sommer, har jeg fået henvendelse fra mere end 40 personer, der er interesserede i at tage med.

Jeg har lagt op til at afrejse foregår fredag den 29. juli og hjemrejse den 7. august med ankomst DK den 8. august.

Dermed bliver der mulighed for at overvære indl. afdelinger i såvel The Hambletonian Stake, Oaks, Merrie Annabelle og Peter Haughton Memorial den 30. juli og finalerne ugen efter.

Og i mellem tiden er det at Birger skal forsvare sin VM-titel.

Rejsen bygges op om det arrangement som det amerikanske centralforbund får lavet, og som jeg flere gange har efterlyst at få en pris på.

Ved at koble os på  dette arrangement bliver det muligt at følge VM-kuskene og konkurrencen på nærmeste hold, ligesom der også arrangeres ture til såvel træningscentre som stutterier.

For mig at se er det en enestående mulighed for at komme med om bag kulisserne af amerikanske travsport - og samtidig møde travsportsinteresserede fra hele verden!

Man kan selvfølgelig sagtens selv tage turen til USA, køre rundt til VM-banerne og også besøge stutterier og træningscentre på egen hånd, men jeg tror, at udbyttet bliver større ved at tage den arrangerede tur.

Nogle af de interesserede der har har reflekteret på min første Blog om denne rejse har givet udtryk for, at de vil forlænge opholdet i USA udover det, som jeg har skitseret.

God ide - og se bare at få købt billet allerede nu - Iceland Express har billige billetter til New York.

Som nævnt venter jeg fortsat på et udspil fra det amerikanske centralforbund og deres samarbejdspartner.

Måske er deres oplæg forsinket af den uro der har været omkring travsportens fremtid i New Jersey.

Det er i hvert fald logisk, hvis det er tilfældet.

Men det ligger fast, at Hambletonian etc køres som planlagt på The Meradowlands  - uanset hvad.

Den plan, som New Jersey's guvernør havde om at begunstige spillecasinioerne i Atlantic City har nu mødt så megen modstand, at det kan ende med, at forholdene fra travsporten i New Jersey bedres markant!

Ingen kommentarer: