søndag, juni 13, 2010

OBS - jeg fik en kommentar!

Tidligere har jeg efterlyst kommentarer til tingenes tilstand inden for dansk travsport - der er kommet nogle - desværre også anonyme,og dem kan jeg ikke bruge til så meget.

Bjarne Rasmussen fra Århus har skrevet denne kommentar:


Hej Karsten

Jeg vil såmænd gerne kommentere dit indlæg.

Travsporten har såmænd i mange år virket som noget der er under afvikling, derfor står det i dag så skidt til.

Man har gang på gang gjort den ene klassiske fejl efter den anden, og dette betyder at der skal graves dybere og dybere for at få skuden vendt. Det kræver nytænkning og det kræver nye folk.

Med få undtagelser (storløbsdage) virker løbsdagene til at komme som en overraskelse for banen. Jeg har tidligere i forskellige sammenhænge fortalt om mine oplevelser, og de har ofte været katastrofale.

Man har f.eks. i dag på Copenhagen Cup dagen valgt at indlede med et amatørløb. Hvem gider tage til København for at se et amatørløb. Vi er en gruppe på 4 der har valgt at blive hjemme i Jylland i dag, faktisk af denne grund.

Der er ganske vist 13 andre løb i dag, men det sidste (rigtige!) løb ligger sådan, at vi for at nå det enten skal køre hele vejen over Fyn eller tage en senere færge. Og så er det naturligvis også som protest over at vi partout skal belemres med amatørløb på sådan en festdag.

Jeg kan også se, at man fortsætter med at præmiere dårligt opdræt indenfor travsporten ved at der stadig udskrives mange handicaps. Luk for denne løbstype.

Og så et eksempel som viser en total ligegyldighed. På en løbsdag i Århus for et par år siden var en af bon-kasserne fyldt op med triokuponer, der for længst var udgået og ikke længere kunne benyttes. Ved henvendelse til banens direktør fik man blot et skuldertræk tilbage som svar.

Også i Århus, var der f.eks sidste år i Grand Prix weekenden ingen trioboner tilbage i boderne ved Drive-In, og som en af pigerne i boden sagde: ”Jeg har sagt det til dem, men der sker ikke noget”.

Blandt andet derfor går det så dårligt i dansk travsport. Der er nok at tage fat på.

Med venlig hilsen

Bjarne Rasmussen


PS: Et V6 spil torsdage kunne være en rigtig god ide, men det dør igen hurtigt, hvis man ikke sørger for at kvaliteten er i orden.

PPS: Helt seriøst mener jeg, at man skulle overveje at lukke danske travsport i vintermånederne.

Tak til Bjarne for indlægget - du er også velkommen til at skrive et indlæg direkte på linket herunder eller sende mig en mail.

Disse indlæg/kommentarer  er ikke nødvendigvis   udtryk for min opfattelse af tingenes tilstand.

Ingen kommentarer: