onsdag, juni 16, 2010

Nu gentager jeg mig selv

Efter at have set Søren Åens debatindlæg på Travservice.dk, hvor han foreslår at man dropper det internationale storløb, Copenhagen Cup og i stedet bruger præmiepengene på at få genindført Unghestesatsningen samt lave en Gulddivisionsserie i forbindelse med de store løb i provinsen, kastede jeg mig - sådan nærmest - over computeren - og ville skrive et indlæg med overskriften:

Selvfølgelig skal vi have et Copenhagen Cup!

Nu er min computer ikke så gammel som mig - heldigvis - så den husker bedre og overskriften poppede automatisk op - fordi jeg tidligere havde skrevet et indlæg med samme navn.

På et tidspunkt i efteråret var debatten oppe omkring Copenhagen Cup, og det havde fået mig til at skrive denne kommentar, som du kan læse på linket her.

Copenhagen Cup er altså ikke en økonomisk klods, men det inspirerer og er med til at udvikle sporten.

Tænk på hvilken sportslige oplevelser vi gennem årene har været vidner til på Copenhagen Cup-dagen.

Senest i år - fire løb vundet i 1.12.0 eller bedre!

Efter min mening burde vi udvikle Copenhagen Cup-dagen yderligere.
Vi skal bestemt ikke have flere løb - det med de 14 løb var sygt, men vi kunne med fordel arbejde på at lave en Copenhagen Cup-weekend, hvor også flere danske travere kunne komme til start.

Desuden kunne man lørdag aften arrangere en mindre kvalitetsauktion over ungheste og 2-og 3-årige løbsheste.

Og så er jeg fortsat overbevist om, at den eneste måde hvorpå sporten atter kan få mediernes interesse, er at vi laver nogle begivenheder.

Her er et "V6-cirkus", der turnerer mellem de fleste af landets baner og afvikles hver torsdag aften, en oplagt ide.

Ingen kommentarer: