Canadieren Darryl Kaplan, der er redaktør på Trot Magazine, har lavet en artikel, hvor han undrer sig over, hvor lidt penge hestevæddeløbssporten i Canada bruger på et marketingsbudget.
Kaplan har fundet ud af, at det i 2007 var på 8 million dollars - det svarer til 1,6% af den samlede omsætning i totalisatorspillet på canadiske hestevæddeløb.
Så var det lige jeg kom til at tænke på, hvordan det så ud med marketingsbudgettet inden for trav- og galopsporten herhjemme!
I 2007 blev der spillet for omkring 630 millioner kroner i DanToto - dvs. at hvis Sporten/DanToto også havde brugt 1,6% af omsætningen til marketing, så skulle beløbet have været omkring 10 millioner kroner!!
Jeg vil tro, at det samlede årlige beløb herhjemme højst andrager 5 millioner kroner!
Tilbage til Kaplans artikel, hvor han anfører, at til sammenligning med den canadiske hestesports 8 millioner dollars - svarende til 1,6% af omsætningen, så bruger Bingo-industrien 27 millioner (3,9%), div. lotterier 225 millioner (6,5%) og Casinoer 671 millioner (8,9%).
Nu har jeg ikke tilsvarende tal herhjemme fra, men vi kan vist godt blive enige om, at marketing og dansk hestevæddeløb er ikke to ting, der - endnu - går hånd i hånd.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar