lørdag, juni 12, 2010

Iceland ude og ny dansk sejr i USA

Som du sikkert allerede har læst på de førende danske websites, så er en af forhåndsfavoritterne, Elitloppsvinderen Iceland udgået af Copenhagen Cup i morgen.

Iceland havde trænet fint fredag morgen for Stefan Melander - alt virkede OK, og her lørdag morgen skulle turen til Charlottenlund påbegyndes.

Inden hesten skulle læsses kørte Melander en lille tur med den, og her følte han ikke, at hesten var helt OK.

Derfor valgte han at slette den!

Ærgerligt for løbet.

At mere positiv karakter kan jeg fortælle, at den 4-årige Neighsay Hanover, som Leif Alber er medejer af, i nat vandt sæsonen´s anden sejr på The Meadowlands med Tim Tetrick i sulkyen - vindertiden var ny rekord 1.10.2 - der var 10.500 dollars i førstepræmie.

1 kommentar:

Morten Vendelø sagde ...

Jeg var egentlig ikke så forundret, da jeg så, at Iceland var slettet i morgendagens Copenhagen Cup. For da Stefan Melander lørdag morgen observerede, at hesten ikke var helt i orden, kan sletningen ikke have været en svær beslutning for ham, nu hvor hesten var blevet placeret i anden række bag startvognen. Min pointe er blot, at hvis man får vinderen af årets Elitlopp til start, i Copenhagen Cup så må man simpelthen sikre sig, at den får plads i første række, alt andet er uanstændigt, Jeg mener iøvrigt ikke, at der var noget behov for at afholde en offentlig lodtrækning om startsporene på banen sidste søndag, det gjorde man heller ikke dengang for mange år siden, hvor Copenhagen Cup stadig var et europæisk storløb med høj status, og hvor de gode heste altid havde plads i første række.