lørdag, april 04, 2009

Grand National Steeplechase III

LÆS HISTORIERNE OM GRAND NATIONAL I RÆKKEFØLGE

Gennem årene har jeg kommenteret Grand National flere gange på TV2, på TV2 Zulu og på Sportskanalen.

Jeg har været med, hvor løbe ti 1993 blev annulleret på grund af en omstart - uheldigvis var der bare ikke ret mange af jocyerne, der registrerede dette.

Jeg var også med, da der indløb en bombetrussel kort før starten til Grand National - det år speakede jeg for Sportskanalen, og inden det egentlig blev klart for omverdenen, at der var en bombetrussel, var det tydeligt at se på de billeder vi fik fra Aintree, at der var noget galt.

Her kom det mig i høj grad til hjælp, at jeg kendte geografien på Aintree og således bedre kunne forstå, hvad der skete.

Men nok om historie - lad os se på dette års udgave af Grand National Steeplechase.

40 ekvipager kommer til start - 32 forhindringer skal passeres undervejs på distancen 7.200 meter - og det tager cirka 10 minutter.

Favorit er My Will med Ruby Walsh - jockeyen har vundet løbet to gange og er en af forhindringssportens førende på sit felt.

Absolut mest vindende jockey er dog Tony McCoy med mere end 3.000 sejre - men aldrig i et Grand National på trods af 13 starter.

I dag rider han Butlers Cabin, som min gode ven Bongo holder som favorit i løbet. Bongo har dog ingen god form som tipper!

Jeg har et par andre heste, som jeg tror mere på.

Brooklyn Brownie med Phil Kinsella - den står i omvejen af 30 gange pengene - samt Mon Mome med Liam Treadwell, der står til 66 gange.

Og hvis du nu vil satse lidt, så sørg for at spille hos en booker, der giver Plads-odds på de fem første over mål.

Desværre kan jeg ikke se, at løbet bliver transmitteret på vore kanter, men løbet kan følges på internetradio BBC - eller på Racing Posts hjemmeside.

God fornøjelse.

Ingen kommentarer: